Deze website maakt gebruik van cookies. Lees onze Privacy verklaring voor meer informatie. Meer weten? | Verbergen

Terug naar overzicht
Terug naar overzicht

Wat is RSI / KANS?

30 mei 2014
Wat is RSI / KANS?

Werkdruk en stress spelen ook een rol, omdat deze zorgen voor verhoogde spierspanning. Zo is ook gebrek aan beweging een risicofactor, omdat dit de doorbloeding vermindert en hierdoor lichamelijke klachten kunnen ontstaan.

Wat is RSI/KANS?

Een nieuwe term voor RSI (Repetitive Strain Injury) is KANS (Klachten Arm, Nek, Schouder). Het is een verzamelnaam voor allerlei ziektebeelden en pijnklachten die op enige wijze gerelateerd zijn aan arbeid en herhaalde bewegingen, krachtsinspanningen en belastende houdingen die daarbij optreden

Ga naar de hulpmiddelen Laat je adviseren

Door het toenemende gebruik van de computer lopen steeds meer mensen het risico RSI/KANS te krijgen. Alle bedrijven waar met computers of regelmatig met kleine repeterende (kort-cyclisch) bewegingen in een statische houding wordt gewerkt lopen risico. Onderzoek wijst uit dat 45% van de werknemers in risicoberoepen al KANS-gerelateerde klachten heeft. Dit kan langdurige uitval tot gevolg hebben. Een vroegtijdige herkenning van RSI/KANS door de werknemer en het volgen van een gericht programma helpt om uitval te voorkomen.

Bij RSI-KANS klachten onderscheiden we 3 fasen:

  1. Beginnende klachten, waarbij de relatie tussen pijn en klachten duidelijk is.
  2. Toegenomen klachten, waarbij herstel langer duurt en klachten sneller terugkomen.
  3. RSI-syndroom, waarbij pijn continu is en werken vrijwel onmogelijk.
Heine de Bruin
Heine de Bruin

Klanten tevredenstellen, daar kan Heine van genieten. Na zijn studie Small Business and Entrepreneurship is Heine van een deeltijdbaan naar een voltijdbaan bij Health2Work gegaan. Heine is leergierig en kreeg de ruimte om zich te ontwikkelen binnen het bedrijf. Inmiddels is hij algemeen directeur. Health2Work biedt veel ergonomische oplossingen en dat is volgens Heine de kracht van het bedrijf. “Als ik klanten adviseer over ergonomische hulpmiddelen bij fysieke klachten, dan kunnen we altijd een geschikt product leveren. Er is bij ons geen ‘nee’ te koop.”

Ga naar alle blog berichten van Heine