Deze website maakt gebruik van cookies. Lees onze Privacy verklaring voor meer informatie.

De Health2Work blog

Health2Work wil jou graag overtuigen van het belang van een gezonde, ergonomisch ingerichte werkplek. Dit proberen we te doen door middel van bijvoorbeeld trainingen, workshops en voorlichtingen, maar ook door middel van onze blogs. In onze blogs delen wij kennis over gezond en efficiënt werken want we willen graag dat jij op zo’n manier werkt dat je energiek en vitaal je dag begint én eindigt! In onze blogs lees je onder andere over goede werkhoudingen, de laatste ontwikkelingen in de ergonomie en slimme ergonomische oplossingen. Ook lees je hoe onze klanten met een specifieke hulpvraag heeft geholpen of hoe je je bureau goed instelt.

24/7 ergonomische ondersteuning

24/7 ergonomische ondersteuning

Op sommige werkplekken wordt er dag en nacht gewerkt, zeven dagen per week. Werkzaamheden die we hiermee associëren zijn bewaking en beveiliging. Doordat men in deze sectoren 24/7 aan de slag is, vragen deze werkomgevingen om aangepast materiaal.

Jaarverslag Gezond Leven 2021

Jaarverslag Gezond Leven 2021

Elk jaar blikt het Vlaams Instituut Gezond Leven in maart terug op het afgelopen jaar. Hoe kunnen we de gezondheid van de Belgen op de werkvloer verbeteren?

Productiever door beweging

Productiever door beweging

Bewegen is gezond, dat weet iedereen, maar wat voor invloed heeft dynamisch werken nou precies? Wat zijn de gezondheidsrisico’s van langdurig zitten, hoe kan je het voorkomen en wat zijn daarvan de voordelen? Je leest het in deze blog!

4 min
Cliënten ontfocussen met de 4-senses cap

Cliënten ontfocussen met de 4-senses cap

Bij mensen met een verstandelijke beperking gaat prikkelverwerking moeilijker. Benieuwd hoe de 4-senses cap omgevingsprikkels reduceert en cliënten laat ontfocussen? Lees dan onze blog!

4 min
De ideale hoogte van je bureau

De ideale hoogte van je bureau

De ideale hoogte van je bureau valt en staat met de rest van de instellingen van je werkplek. Het is belangrijk om eerst goed op je bureaustoel te zitten en daarna je bureau aan te passen. Let op, de ideale hoogte van je bureau is van groot belang. Staat je bureau te hoog dan trek je je schouders op, wat uiteindelijk resulteert in nek- en rugpijn.

3 min